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IPMA ITALY Journal of Applied Project Management
Volume 1 (January 2015)
Criteria for assessment
Competence existence of application management stakeholder results in line project
class standards of of standards engagement with targets achievements are
standards likely on
per project limited not yet project owner some good personal level
Initial (PO) results but often
challenged
targets for time,
budget and
scope
partially per project limited PO and essential below project level
internal benchmark
Defined
stakeholders
mostly partially per project PO and all at benchmark projects based on
relevant internal standards and
Standardised procedures
stakeholders
fully mostly partially PO, all internal substantially projects in alliance
stakeholders above with programmes
Managed and all essential benchmark, and/or portfolios
external portfolio overrun
stakeholders at benchmark
tailoring to fully continuously all relevant most projects PP&P in alliance
the project improving stakeholders
meet objectives, with the
Optimising
only very small organisation's
portfolio overrun strategy, generally
achieving their
objectives
Tabella 1
Classificazione delle competenze secondo IPMA Delta®
L'IPMA OCB™ illustra anche la per uno sviluppo sostenibile delle
possibilità di sviluppare capacità competenze. Ciò include, tra l'altro,
organizzative in modo mirato. Essa attivare processi di miglioramento
sottolinea che le organizzazioni - in un continuo, imparare dai progetti,
contesto di continuo cambiamento - programmi e portafogli con un
sono costantemente soggette ad un feedback dei risultati a tutta
processo di adattamento e devono l'organizzazione, così come assicurare
creare, con l'aiuto di un change continua innovazione. Nell'allegato
management proattivo, le condizioni all’IPMA OCB™ è presentato un
14
Volume 1 (January 2015)
Criteria for assessment
Competence existence of application management stakeholder results in line project
class standards of of standards engagement with targets achievements are
standards likely on
per project limited not yet project owner some good personal level
Initial (PO) results but often
challenged
targets for time,
budget and
scope
partially per project limited PO and essential below project level
internal benchmark
Defined
stakeholders
mostly partially per project PO and all at benchmark projects based on
relevant internal standards and
Standardised procedures
stakeholders
fully mostly partially PO, all internal substantially projects in alliance
stakeholders above with programmes
Managed and all essential benchmark, and/or portfolios
external portfolio overrun
stakeholders at benchmark
tailoring to fully continuously all relevant most projects PP&P in alliance
the project improving stakeholders
meet objectives, with the
Optimising
only very small organisation's
portfolio overrun strategy, generally
achieving their
objectives
Tabella 1
Classificazione delle competenze secondo IPMA Delta®
L'IPMA OCB™ illustra anche la per uno sviluppo sostenibile delle
possibilità di sviluppare capacità competenze. Ciò include, tra l'altro,
organizzative in modo mirato. Essa attivare processi di miglioramento
sottolinea che le organizzazioni - in un continuo, imparare dai progetti,
contesto di continuo cambiamento - programmi e portafogli con un
sono costantemente soggette ad un feedback dei risultati a tutta
processo di adattamento e devono l'organizzazione, così come assicurare
creare, con l'aiuto di un change continua innovazione. Nell'allegato
management proattivo, le condizioni all’IPMA OCB™ è presentato un
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