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IPMA ITALY Journal of Applied Project Management
Volume 1 (January 2015)

Criteria for assessment

Competence existence of application management stakeholder results in line project
class standards of of standards engagement with targets achievements are

standards likely on

per project limited not yet project owner some good personal level
Initial (PO) results but often

challenged
targets for time,

budget and
scope

partially per project limited PO and essential below project level
internal benchmark
Defined
stakeholders

mostly partially per project PO and all at benchmark projects based on
relevant internal standards and
Standardised procedures
stakeholders

fully mostly partially PO, all internal substantially projects in alliance

stakeholders above with programmes

Managed and all essential benchmark, and/or portfolios

external portfolio overrun

stakeholders at benchmark

tailoring to fully continuously all relevant most projects PP&P in alliance
the project improving stakeholders
meet objectives, with the
Optimising
only very small organisation's

portfolio overrun strategy, generally

achieving their

objectives

Tabella 1
Classificazione delle competenze secondo IPMA Delta®

L'IPMA OCB™ illustra anche la per uno sviluppo sostenibile delle
possibilità di sviluppare capacità competenze. Ciò include, tra l'altro,
organizzative in modo mirato. Essa attivare processi di miglioramento
sottolinea che le organizzazioni - in un continuo, imparare dai progetti,
contesto di continuo cambiamento - programmi e portafogli con un
sono costantemente soggette ad un feedback dei risultati a tutta
processo di adattamento e devono l'organizzazione, così come assicurare
creare, con l'aiuto di un change continua innovazione. Nell'allegato
management proattivo, le condizioni all’IPMA OCB™ è presentato un

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